Projektų rezultatų sklaida

ERASMUS+ PROGRAMOS PROJEKTO „Į PROFESINĮ MEISTRIŠKUMĄ PER TARPTAUTINĮ MOBILUMĄ  IR KOMPETENCIJŲ TOBULINIMĄ“ Nr. 2019-1-LT01-KA102-060389 

DALYVIŲ ĮSPŪDŽIAI IŠ VOKIETIJOS

  2020 m. vasario 23 – kovo 15 d. keturi VšĮ Kretingos technologijos ir verslo mokyklos automobilių mechaniko specialybės mokiniai: Gvidas Šliuožas (18aAMv), Antanas Jonušas (18bAMv), Benas Svirnelis (18bAMv) ir Tomas Viluckas (18bAMv), kartu su kolegomis iš VšĮ Telšių regioninio profesinio mokymo centro ir Mažeikių politechnikos mokyklos, stažavosi Vokietijoje. Mokiniai praktiką atliko Chemnico mieste įsikūrusioje F+U Sachsen gGmbH mokykloje, todėl patirtis buvo šiek tiek kitokia, nei tuomet, kai praktika atliekama įmonėje, tačiau ne mažiau naudinga. Galimybė susipažinti su kitokia mokymo aplinka taip pat praturtina mokinius žiniomis, skatina naujų praktinių įgūdžių įgijimą. Juk pagrindinis Erasmus+ profesinės mokymo srities mobilumų tikslas, visų pirma, yra praktinių įgūdžių pasirinktos specialybės srityje tobulinimas įvairiose aplinkose: mokyklose, įmonėse.

Į mokinių praktikos programą taip pat buvo įtrauktas ir kultūrinis Vokietijos pažinimas, todėl mokiniai vyko į įvairius pažintinius vizitus: susipažino su Chemnico miestu, jo įžymiomis vietomis, vyko į mokomąją ekskursiją VW gamykloje Dresdene bei BMW gamyklą Leipcige. Vaikinams didelį įspūdį paliko robotizuotas automobilių gamybos procesas.

Paspaudę žemiau esančią nuorodą galite susipažinti su vaikinu parengtu stažuotės pristatymu

Stažuotė Vokietijoje (Chemnice) pristatymas

„Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.”

___________________________________________

PROFESIJOS MOKYTOJŲ STAŽUOTĖ ŠVEDIJOJE

Mūsų mokyklos maisto ruošimo technologijos profesijos mokytojos Gita Ingrida Stupelienė ir Rita Andrijauskienė savaitę stažavosi Švedijoje, Malmėje, pagal Erasmus + programos projektą „Tarptautinė patirtis pereinant prie modulinės virėjo mokymo programos įgyvendinimo (II etapas)“.

Praktika vyko „Vollmers“ restorane, kuris Michelin gide turi 2 žvaigždučių įvertinimą. Virtuvės šefai Ebbe ir Mats Vollmers pristatė savo restorano filosofiją. Jie didelį dėmesį skiria ingredientams, kurių daugelis užauga šalia esančiuose ūkiuose. Jų vizija – natūraliais būdais užauginti tobulus ingredientus ir dar labiau sustiprinti ryšį tarp virtuvės, šefo, sezonų, ingredientų ir vietinės aplinkos.

Šefai taip pat demonstravo kaip gaminama duona, daržovių garnyrai, žuvies, jūros gėrybių pirminis paruošimas, nacionaliniai desertai, pasakojo apie skandinaviškos virtuvės ypatumus, patiekalų sezoniškumą, darbo virtuvėje organizavimą, laiko vadybą, personalo darbų paskirstymo planavimą. Taigi pasidalino darbo patirtimi, patiekalų gaminimo subtilybėmis, receptais.

Servisas – 100 balų, o svarbiausia, kad restorane nesijaučia nereikalingos prabangos. Matosi tik bendrai dirbanti komanda, kuri myli savo darbą! Taigi projekto dalyvės turėjo unikalią galimybę stebėti, kaip organizuojamas darbas, gaminami patiekalai viename geriausių Skandinavijos restoranų.

_____________________________________________________________________

KONTAKTINIS SEMINARAS AIRIJOJE

2019 m. spalio 21-23 d. Dubline, Airijoje vyko programos „Erasmus+“ kontaktinis seminaras „International Project Management Skills for Newcomers to KA1 VET Mobility“. Seminarą organizavo Airijos nacionalinė agentūra – „Leargas“. Seminaro tikslas – projektų rengėjus iš visos Europos supažindinti su profesinės mokymo srities projektų rengimo, valdymo ypatumais, padedant patyrusiems kolegoms aptarti iškylančias problemas, susirasti partnerius projektams, pasidalinti patirtimi ir įdėjomis. Susitikime dalyvavo 33 dalyviai iš 13 Europos Sąjungos šalių. Lietuvai atstovavo 2 dalyvės – viena iš jų buvo Kretingos technologijos ir verslo mokyklos projektų vadovė Jovita Michniovienė.

Tokio pobūdžio seminarai – puiki profesinio tobulėjimo priemonė, nes suteikia progą užmegzti naujas pažintis, susitikti su kolegomis iš įvairių Europos šalių, pasidalinti su jais iškylančiomis projektų valdymo problemomis ir kartu paieškoti sprendimų. Naujos pažintys ir bendradarbiavimas, dalijimasis patirtimi yra pagrindas naujoms idėjoms kilti, naujiems projektams atsirasti ir didesnė tikimybė juos sėkmingai įgyvendinti.

Labai kūrybingai, grupėse, dalyvaujant komunikaciniuose žaidimuose seminare buvo aptarti visi projekto vykdymo etapai: nuo partnerių pasirinkimo, jų patikimumo įvertinimo, iškylančių problemų sprendimo paieškų, projekto idėjų išdėstymo iki galutinės ataskaitos rengimo, projekto sklaidos ir įtakos bendruomenei įvertinimo. Nacionalinės agentūros „Leargas“ darbuotojo, Petar Dukic, pristatytas pranešimas „Inclusion and diversity“ (liet. įtrauktis ir įvairovė) nuteikė pasvarstyti apie bendrą Europos sąjungos politikos  2020 m prioritetą – įvairių tautų, visuomenės sluoksnių įtraukimą į projektines veiklas, siekiant skatinti atskirties mažinimą, kartu pripažįstant ir vertinant  skirtumus. Dalyviai aktyviai diskutavo, pasakojo apie savo veiklą,  mokėsi kurti „gerą projektą“, suprasti kolegas, įvertinti skirtumus ir juos toleruoti.

Bendra vakarienė, klausant nuostabių pasakojimų apie airių tautosaką, prietarus bei klausantis ritmingos airių muzikos dar labiau, nei užsiėmimai grupėse, suartino nepažįstamus žmones. Taip pat leido šiek tiek „gyviau“ pažinti airių kultūros savitumą, kūrybiškai atlikti paskirtas užduotis. Tikėtina, kad intensyvi veikla seminare Kretingos technologijos ir verslo mokyklos bendruomenei padės užtikrinti „Erasmus+“ programos projektų kokybę.

____________________________________

PROJEKTO „DARBU PAGRĮSTAS MOKYMAS – ŠIANDIENINIO PROFESINIO MOKYMO KELIAS“ DALYVIAI DALINOSI ĮSPŪDŽIAIS

2018-2019 metais 18 virėjo, automobilių mechaniko ir technikos priežiūros verslo darbuotojo specialybės mokinių ir 6 personalo atstovai dalyvavo „Erasmus+“ programos projekto „Darbu pagrįstas mokymas – šiandieninio profesinio mokymo kelias“ stažuotėse Austrijoje, Vokietijoje ir Lenkijoje.  Pagrindiniai projekto tikslai buvo du: suteikti mokiniams žinių, gebėjimų ir kompetencijų pasirinktos profesijos srityje, atliekant praktiką realioje darbo vietoje, o profesijos mokytojams ir vadovams – žinių, gebėjimų ir kompetencijų darbu pagrįsto mokymo srityje remiantis Austrijos, Vokietijos ir Lenkijos šalių patirtimi, praktiką, taikant dualinio mokymo ir pameistrystės mokymo formas. Mokiniai atliko praktika Austrijos, Vokietijos, Lenkijos restoranuose, Volvo, Toyota, Škoda autoservisuose, o personalo atstovai turėjo puikią progą stebėti užsienio profesinio mokymo įstaigose taikomus mokymo metodus.

2019 m. gegužės, birželio mėnesiais projekto dalyviai dalinosi stažuočių įspūdžiais su mokyklos bendruomenės nariais. Mokiniai teigė, kad praktika kitos šalies įmonėse suteikė daug patirties, įgūdžių, žinių. Virėjo specialybės mokinės: Skirmantė Bagočiūtė, Viktorija Gedvilaitė, Emilija Gurskytė, Deimantė Valančiūtė, Andžela Narbutaitė ir Beatričė Senkutė, pristatydamos projektą bendramoksliams, sakė, kad „Erasmus+“ programos projekto dėka jos pagerino savo žinias apie kitų šalių virtuves, įgijo daugiau praktinės patirties, susipažinti su kitų šalių žmonėmis, kultūra. Joms antrino automobilių mechaniko ir technikos priežiūros verslo darbuotojo specialybes įgysiantys jaunuoliai: Kasparas Budrys, Karolis Puodys, Mantas Skirbutas, Valdas Benetis, Tadas Narkus, Valentinas Riauka, Aidas Lukauskas, Karolis Liaučys, Gvidas Šliuožas, Antanas Jonušas, Tomas Matavičius, Dominykas Stalmokas. Vaikinai taip pat pabrėžė, kad „Erasmus+“ programos projektai suteikia puikią galimybę jaunimui tobulėti kitoje šalyje, mokytis tos šalies kalbos, kultūros, papročių. Žinoma, daugelis mokinių prisipažino, kad pradžioje baiminosi dalyvavimo projekte: abejojo ar pajėgs prisitaikyti kitoje aplinkoje, ar gebės tinkamai atlikti paskirtas praktines užduotis, tačiau galiausiai džiaugėsi, kad pasiryžo vykti, nes projektas paliko begalę įspūdžių: projekto dalyvius nustebino šalių grožis, kultūra, žmonės, darbo aplinka.

Profesijos mokytojai ir mokyklos vadovai, dalyvavę projekte: direktorė Zita Mockienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rita Andrijauskienė, mechanizacijos ir maisto skyriaus vedėjas Audrius Šimkus, profesijos mokytojai Gita Ingrida Stupelienė, Romas Laurinaitis, Bronislovas Putna, savo ruožtu taip pat džiaugėsi, kad turėjo galimybę pamatyti kitų šalių profesinio mokymo aplinką. Romas Laurinaitis, dalindamasis įspūdžiais, teigė, kad: „Stebint profesijos mokytojų, darbdavių darbą kitoje šalyje geriau supranti, ko trūksta savoje, ką būtina pakeisti, ko būtina išmokti. Grįžti visai kitoks – pakeitęs požiūrį“.

Taigi mokyklos bendruomenė džiaugiasi įgyvendintu „Erasmus+“ programos „Darbu pagrįstas mokymas – šiandieninio profesinio mokymo kelias“ (Nr. 2018-LT01-KA102-046695) projektu, kurio dėka turėjo puikią galimybę ugdyti savo profesinius įgūdžius tarptautinėje aplinkoje, gauti praktinių žinių.

Paspaudus žemiau esančias nuorodas galite išsamiau susipažinti su vykusiais stažuočių pristatymais:

  1. Mokinių stažuočių pristatymas
  2. Personalo atstovų stažuočių pristatymas

„Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.”

____________________________________

PROJEKTO „DARBU PAGRĮSTAS MOKYMAS – ŠIANDIENINIO PROFESINIO MOKYMO KELIAS“ DALYVIŲ ĮSPŪDŽIAI IŠ VOKIETIJOS IR LENKIJOS

          Perkopus į 2019 metus „Erasmus+“ programos projekto mobilumo veiklose dalyvavo dar 4 mokyklos personalo atstovai ir 6 mokiniai.        

          2019 m. gegužės 6-10 d. darbo stebėjimo veiklose Vokietijoje dalyvavo mechanizacijos ir maisto skyriaus vedėjas Audrius Šimkus bei profesijos mokytojas Romas Laurinaitis, o gegužės 27-31 d. darbo stebėjimo veiklose Lenkijoje – direktorė Zita Mockienė ir profesijos mokytojas Bronislovas Putna. Jų stažuočių tikslas buvo įgyti daugiau žinių darbu pagrįsto mokymo (dualinio mokymo, pameistrystės) srityje. A. Šimkus ir Z. Mockienė aiškinosi administracinę šios sistemos įgyvendinimo pusę, o R. Laurinaitis ir B. Putna – profesijos mokytojų vaidmenį įgyvendinant darbu pagrįsto mokymo formas. Ypač efektyviai veikiančia dualinio mokymo sistema Vokietijoje liko nustebinti A. Šimkus ir R. Laurinaitis.

2019 m. balandžio 5 – gegužės 2 d.  6 automobilių mechaniko specialybės mokiniai: Aidas Lukauskas (18aAMv gr.), Karolis Liaučys (18aAMv gr.), Gvidas Šliuožas (18aAMv gr.), Antanas Jonušas (18bAMv gr.), Tomas Matavičius (18bAMv gr.) ir Dominykas Stalmokas (18bAMv gr.) stažavosi Lenkijoje. Pagrindinis jų stažuotės tikslas buvo tobulinti praktinius įgūdžius savo pasirinktos specialybės srityje. Mokiniai atliko praktiką automobilių priežiūros ir remonto įmonėse (Škodo‘s ir Toyot‘os įmonės Lenkijoje).

Visiems dalyviams į praktikos, darbo stebėjimo programas buvo įtrauktas kultūrinis atitinkamos šalies pažinimas, todėl tiek personalas, tiek mokiniai vyko į pažintinius vizitus Hamburge, Krokuvoje, Tatrų kalnuose ir pan. Milžinišką įspūdį mokiniams paliko būtent kelionė Tatrų kalnuose.

 

„Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.”

 ____________________________________

PROFESIJOS MOKYTOJŲ STAŽUOTĖ PARYŽIUJE

2019 m. gegužės 13-17 d. dienomis mūsų mokyklos maisto ruošimo profesijos mokytojos Daiva Anužienė ir Vilija Budrikienė buvo išvykusios į stažuotę Paryžiuje pagal „Erasmus+“ programos projektą „Tarptautinė patirtis pereinant prie modulinės virėjo mokymo programos įgyvendinimo“ Nr. 2018-1-LT01-KA102-046718.

Stažuotės metu pedagogės susipažino su Prancūzijos švietimo sistema, bendrojo ugdymo programomis,  profesiniu mokymu, pameistrystės ir profesinio  mokymo licėjų skirtumais. Taip pat lankėsi CFA Belliard – restoranų ir viešbučių pameistrystės centre, bei Belliard licėjuje, kuriame taip pat yra ir GRETA darbo rinkos mokymo centras. Įdomu tai, kad CFA Belliard per metus išleidžia 200 000 eurų pirminėms žaliavoms ir vynui – mokymo tikslais.

Mokytojos taip pat dalyvavo praktiniame seminare, kuris vyko Europos profesinio mokymo ir pameistrystės centre Villepinte. Šiame centre per metus mokosi apie 400 pameistrių ir paruošiama apie 60 suaugusiųjų pagal tęstinio mokymo programas. Kartu su šefais Xavier Barriere ir Alex Gdanski mokytojos gamino žuvies, jūros gėrybių   patiekalus: otą, Europinę barzdotę vėgėlę, plekšniažuvę, Sen Žako kriaukles, midijas, prie jų pritaikytus padažus. Susipažino su prancūzų virtuve, lankėsi Paryžiaus restoranuose, degustavome sūrius, midijas, svogūnų sriubą, sraiges su žolelių padažu, varlių šlauneles, desertą-krembriulė.

Vizito metu Paryžiuje D. Anužienė ir V. Budrikienė taip pat aplankėme Eifelio bokštą, Versalio rūmus, Monmartą, Eliziejaus laukus, Luvrą  Liuksenburgo sodus, Triumfo arką ir kitus lankomiausius objektus.

Profesijos mokytojos grįžo kupinos įspūdžių: „Prancūzija, jos kultūra, mokymo sistema, virtuvės subtilybės mums paliko neišdildomą įspūdį, kuris neišblės dar ilgai“. Savo patirtimi su mokyklos bendruomene D. Anužienė ir V. Budrikienė pasidalino pedagogų posėdžio bei atviros pamokos metu.

Projekto video: https://youtu.be/2smTLjkwNr8

„Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.”

____________________________________

Projekto “Let‘S Meet With Our European Heritage“ įspūdžiai

2019 m. sausio 15-20 d. Lenkijoje, Torunės mieste vyko „Erasmus+“ jaunimo srities projektas “Let‘S Meet With Our European Heritage“. Jame dalyvavo jaunimas iš Lietuvos, Latvijos ir Lenkijos nuo 16 iki 19 metų amžiaus. Iš VšĮ Kretingos technologijos ir verslo mokyklos į Torunę vyko 3 merginos: Andžela Narbutaitė (16Vv gr.), Dainora Dobrovolskytė (16Vv gr.) ir Erika Norvilaitė (17Vv gr.), ir 3 vaikinai: Kasparas Budrys (17TPv gr.), Dovydas Jankauskas (17TPv gr.) ir Steponas Petrauskas (17Vv gr.). Mokinius lydėjo vyr. etikos mokytoja Aušra Grikštaitė.
Pagrindinių projekto veiklų metu jaunimas dalyvavo įvairiuose užsiėmimuose, kurių tikslas buvo pažinti Europos kultūros paveldą, suvokti jo svarbą, reikšmę. Mokiniai atliko įvairias užduotis muziejuose, miesto žaidimo metu susipažino su Torune, pristatinėjo savo šalis, jų kultūrinį paveldą, kūrė plakatus projekto tema, bendravo, žaidė.
Projektas paliko neišdildomą įspūdį jaunimui: jie ne tik daug sužinojo apie Europos kultūrinį paveldą, bet ir pažino vienas kitą, susidraugavo, todėl išsiskirti sausio 15 d. buvo labai sunku. Etikos mokytoja Aušra Grikštaitė, dalindamasi įspūdžiais, prabrėžė, kad: „buvo labai smagu žiūrėti, kaip jaunimas iš trijų skirtingų šalių „perlipa“ susikurtus barjerus ir bendrauja, žaidžia, kuria“. Anot mokytojos, tokie projektai padeda jaunimui išsilaisvinti, atrasti naujų įdėjų, geriau pažinti juos supantį pasaulį ir žmones.

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

____________________________________

Įspūdžiai iš projekto „Tarptautinė patirtis pereinant prie modulinės virėjo mokymo programos įgyvendinimo“ veiklų Italijoje

Apie projektą profesijos mokytojų, Vilijos Budrikienės ir Daivos Anužienės, lūpomis:
„2018 m. lapkričio 5-9 d. dalyvavome „Erasmus+“ programos projekte „Tarptautinė patirtis pereinant prie modulinės virėjo mokymo programos įgyvendinimo“ Italijoje. Norime pasidžiaugti šio projekto organizuotumu ir veiklos suplanavimu. Projekte įgijome daug patirties – per praktines užduotis kartu su italų virtuvės šefais gamindamos tradicinius jūros gėrybių patiekalus, užkandžius, raviolius, makaronus, salotas ir saldžiuosius gaminius. Ne tik gaminome, bet ir degustavome kartu su virtuvės šefais pagamintus patiekalus, o visus receptus kruopščiai užsirašinėjome, kad galėtume jais pasidalinti grįžę į mokyklą.
Stažuotės metu taip pat lankėmės vienoje Italijos profesinėje mokykloje „Institution of Higher education Grieco Einaudi“, kur buvome maloniai sutikti. Turėjome galimybę pabendrauti ir pasidalinti patirtimi su tos mokyklos mokiniais ir mokytojais. Teko stebėti mokinių praktines pamokas.
Įdomiausia projekte buvo kultūrinė, pažintinė dalis, kurios metu apžiūrėjome vietines apylinkes, grožėjomės Italijos gamta. Apylinkės, kuriose gyvenome, buvo apsuptos apelsinų, figų ir granatų plantacijomis. Plaukėme „Lago di Varano“ ežeru. Plaukdami buvome supažindinti su ežere gyvenančiomis žuvimis, jūros gėrybėmis ir augmenija.
Aplankėme „San Giovanni Rotondo“ ir „Monte Sant’Angelo“ vienuolynus ir tradicinę italų vyno daryklą. Vyno darykloje stebėjome vyno gamybos seką, apžiūrėjome brandinimo patalpas, na, o kadangi italai labai svetingi, nebuvo apsieita ir be vyno degustacijos. Reikia nepamiršti, kad Italijos virtuvė neišsiverčia be alyvuogių aliejaus, tad teko apsilankyti ir alyvuogių aliejaus spaudykloje. Taip pat stebėjome itališkų sūrių gamybos procesą, lankėmės ir pas vieną vietinį ūkininką, turintį žuvų fermą.
Projekto metu pastebėjome, kad Italijos virtuvės tradicijos, jų saugojimas ir tradicijų tęsimas šiandienos laikais labai svarbus patiems italams.“
2018 m. gruodžio 12 d. mokytojos vedė atvirą pamoką, kurios metu mokinius ir kolegas supažindino su Italijos virtuve.

„Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.”

____________________________________

Projekto „Darbu pagrįstas mokymas – šiandieninio profesinio mokymo kelias“ dalyvių įspūdžiai iš Austrijos ir Vokietijos

2018 m. liepos 1 d. startavusiame „Erasmus+“ programos mobilumo projekte jau sudalyvavo 12 mokinių, 1 vadovas ir 1 profesijos mokytojas.
2018 m. rugsėjo 24-28 d. direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rita Andrijauskienė ir profesijos mokytoja Gita Ingrida Stupelienė dalyvavo darbo stebėjimo veiklose Austrijoje. Jų stažuotės tikslas buvo įgyti daugiau žinių darbu pagrįsto mokymo (dualinio mokymo, pameistrystės) srityje. R. Andrijauskienė aiškinosi administracinę šios sistemos įgyvendinimo pusę, o G. I. Stupelienė – profesijos mokytojų vaidmenį įgyvendinant darbu pagrįstą mokymą. Moterys liko nustebintos šios sistemos efektyviu funkcionavimu Austrijoje.
2018 m. spalio 2-29 d. 4 virėjo specialybės mokinės: Viktorija Gedvilaitė (17Vv gr.), Deimantė Valančiūtė (17Vv gr.), Emilija Gurskytė (17Vv gr.), Skirmantė Bagočiūtė (17Vv gr.), ir du technikos priežiūros verslo darbuotojo specialybės mokiniai: Kasparas Budrys (17TPv) ir Karolis Puodys (16TPv) stažavosi Vokietijoje, o  lapkričio 26-gruodžio 23 d. 2 virėjo specialybės mokinės: Beatričė Senkutė (16Vv gr.) ir Andžela Narbutaitė (16Vv), ir 4 automobilių mechaniko specialybės mokiniai: Valdas Benetis (17bAMv gr.), Mantas Skirbutas (17bAMv gr.), Tadas Narkus (17aAMv gr.) ir Valentinas Riauka (17aAMv gr.) – Austrijoje. Jų stažuotės pagrindinis tikslas buvo tobulinti praktinius įgūdžius savo pasirinktos specialybės srityje. Mokiniai dirbo įmonėse: merginos restoranuose, maisto gamybos įmonėse, vaikinai automobilių priežiūros, remonto įmonėse.
Visiems dalyviams į praktikos, darbo stebėjimo programas buvo įtrauktas kultūrinis atitinkamos šalies pažinimas, todėl tiek personalas, tiek mokiniai vyko į pažintinius vizitus Hamburge, Vienoje, Klagenfurte ir pan. Visi liko sužavėti abiem šalimis: jų kultūriniu ir socialiniu gyvenimu.

„Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.”

____________________________________

Virėjo specialybės absolventų praktika Italijoje ir Prancūzijoje

Du VšĮ Kretingos technologijos ir verslo mokyklos mokiniai, Birutė Mamonaitė ir Marius Žostautas, 2018 m. liepos-rugsėjo mėnesį dalyvavo „Erasmus+“ programos mobilumo projekto „Tarptautinė patirtis pereinant prie modulinės virėjo mokymo programos įgyvendinimo“ Nr. 2018-1-LT01-KA102-046718 veiklose Italijoje ir Prancūzijoje.
2018 m. birželio mėnesį minėti mokiniai baigė VšĮ Kretingos technologijos ir verslo mokyklą, kurioje įgijo virėjo specialybę. Projekto dėka mokiniai turėjo galimybę pritaikyti studijų metu sukauptas žinias realioje darbo vietoje bei įgyti naujų, susipažinti su kitos šalies virtuve, ugdyti kūrybiškumą, iniciatyvumą, tobulinti bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius.

Įspūdžiai apie projektą, praktiką iš mokinių lūpų

Birutė (stažuotės šalis – Italija): „Praleidusi tris mėnesius Italijoje, gavau galimybę bent šiek tiek prisiliesti prie itališkos virtuvės. Sužinojau, kad vegetariškas maistas gali būti skanus! Susipažinusi su Italijos kultūra išmokau mylėti kiekvieną dieną, juoktis garsiau, nebijoti parodyti savo tikros asmenybės. Išmokau nepaisyti visuomenės nustatytų gyvenimo taisyklių ir gyventi taip, kaip noriu pati. Erasmus padėjo patobulėti ne tik profesinėje srityje, bet ir pakeitė mano mąstymą apie gyvenimą. Pakeitė mano gyvenimą. Jeigu manęs paklaustų, ar verta tapti Erasmus+ projekto dalimi, aš net negalvodama atsakyčiau TAIP. Nes Erasmus+ mums leidžia išpildyti vienas didžiausių mūsų gyvenimo svajonių!“

Marius (stažuotės šalis – Prancūzija): „Erasmus programos projekte dalyvavau pirmą kartą ir labai džiaugiuosi, kad išdrįsau. Įgijau ne tik didelės patirties darbinėje, specialybės srityje, bet ir „paaugau“ dvasiškai. Dabar man nebe baisūs jokie iššūkiai. Siūlyčiau visiems, kurie mokosi profesinėse mokyklose, naudotis tokia galimybe“.

„Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.